اخبار جدید کنکور سراسری را میتوانید داخل این صفحه مشاهده کنید.

در صورتی که سوالات بیشتری راجب کنکور دارید میتوانید، از مشاوره تحصیلی فراهوش ومشاوره کنکوری رتبه برتر ها استفاده کنید. برای ارتباط با رتبه های برتر کنکور کافی است اینجا کلیک کنید.

با کلیک بر روی عبارت بالا وارد صفحه ثبت مشاوره رایگان کنکوری با رتبه برتر ها میشوید،و میتوانید تمامی سوالات و مشکلات درس خود را از رتبه های برتر کنکور بپرسید و اطلاعات خود را راجب کنکور ،امتحانات نهایی و… تکمیل کنید.

مهم ترین اخبار جدید کنکور سراسری

  • معدل چه سالی در کنکور 1402 تاثیر دارد؟

بر اساس مصوبه  جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی نمره سوابق تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان. در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی 1402- 1403 فقط پایه دوازدهم 40%درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی 1403-1404 فقط پایه دوازدهم 50 درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی 1404 – 1405 فقط پایه یازدهم و دوازدهم 60 درصد با تاثیر قطعی. و برای سال تحصیلی 1405 – 1406 و بعد از آن  پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم 60 درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.

  • شرایط ترمیم معدل برای کنکور چیست؟

کسانی که که به دنبال ترمیم معدل هستند. باید یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد شهریور و دی به آموزش و پرورش یا مدرسه خود مراجعه کنند. و اقدامات لازم را برای ثبت‌نام ترمیم معدل انجام دهند. نکته مهم این است که که شرایط ترمیم معدل تنها برای داوطلبان با نمرات پایین نیست. داوطلبانی که نمرات آن‌ها پایین‌تر از نمره 20 است .می‌توانند برای کسب یک نمره بالا استفاده کنند. اگر داوطلبی در ترمیم معدل کنکور 1402 نتواند نمره بالاتری نسبت به نمره قبلی کسب کند. بالاترین نمره داوطلب به عنوان نمره نهایی ثبت می‌شود. داوطلبانی که فارغ‌التحصیل شده‌اند حق شرکت در آزمون ترمیم معدل کنکور را دارند.

سوال مهم این است که که  ایا آن‌ها برای چند درس می‌توانند در ترمیم معدل کنکور شرکت کنند؟ ما در ادامه به اخبار جدید کنکور سراسری میپردازیم. داوطلبان در امتحانات ترمیم معدل کنکور 1402 می‌توانند برای تمامی دروس که نمره آن‌ها کمتر از 20 است شرکت کنند. پس این شرایط داوطلبان به هیچ عنوان محدودیتی در انتخاب تعداد دروس امتحانی ندارند. اگر داوطلبان می‌خواهند در کنکور 1402 شرکت کنند باید شهریور 1401، دی 1401 یا خرداد 1402 برای ترمیم معدل اقدام کنند داوطلبان بدانند به هیچ عنوان نمی‌توانند برای ترمیم معدل کنکور 1402 در شهریور 1402 آزمون دهند.

اخبار بیشتر در اینستاگرام و روبیکا